Az elmúlt időszakban Egerben és térségében több hír jelent meg az M25-ös út nyomvonalának áttervezésének szükségességéről. Ennek kapcsán szerkesztőségünk kérdéssel fordult a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-hez. Az állami cég válaszából megtudtuk: ha Maklár felé módosítják az M25-ös gyorsforgalmi út nyomvonalát, a beruházás olcsóbb lehet, de éveket csúszna. Mint ismert, a közelmúltban állítottak le más nagyberuházást is a túl magas költségek miatt. Például ezért nem épülhet meg a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer.
—————————————————————————————————————————————–
A közelmúltban több hír jelent meg arról, hogy módosítani kellene az M25-ös út nyomvonalát, hogy mégis Maklár és Füzesabony felé csatlakozzon az M3-as autópályához – ennek kapcsán szerkesztőségünk kérdéssel fordult a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-hez, arról érdeklődtünk, milyen vonzatai lehetnek a módosításnak. Az állami cég megkeresésünkre írásban válaszolt. Karcagi Orsolya, a NIF kommunikációs igazgatója azt írja, az M25-ös új nyomvonalának kijelölése miatt éveket csúszna az M25-ös építése. Mint fogalmaz:
A nyomvonal újratervezése a projekt előkészítési időtartamát több évvel hosszabbítaná meg (közbeszerzési eljárás lebonyolítása, a tervező kiválasztására, tervek elkészítése, engedélyek megszerzése, rendezési tervek módosítása, kisajátítási tervek, területszerzés és a terület előkészítés folyamatai stb.). A projekt kivitelezésének ütemezett kezdete 2018. I. negyedév, mely emiatt várhatóan ~2020. III. negyedévre tolódna.