Az Aschenbrenner-Pikó páros 26 másodperces előnnyel nyerte a 2010-es I. osztályú rally országos bajnokság szezonnyitó, egri futamát. A 12. gyorsaságin bukó, addig végig vezető Turi-Percze kettős lett a második, míg a harmadik helyen a hétszeres abszolút bajnok, a magyar versengésbe idén visszatérő ifjabb Tóth János-Tagai Róbert duó végzett. A szombati 95 indulóból vasárnapra 68-an értek célba.
A ralival kapcsolatos egyik legfontosabb változás, hogy a WRC autókat idén már nem értékelik a bajnokságban, így a tavaly még ilyen autóval rajthoz állók – vagyis az élmezőny – mind váltott: többségük N-es, vagy éppen Super2000-es autókra. Ezen kívül két gyorsaságival növelték az egri idénynyitó távját, így már több mint 162 kilométert kellett megtenniük a pilótáknak a 14 gyorsasági szakaszon. Az első nap teljesítendő nyolc gyorsasági után a Turi – Percze kettős és az N-es Mitsubishi Lancer több mint 17 másodpercet vert az üldöző Aschenbrenner-Pikó kettősre, és további 18-at az ifjabb Tóth – Tagai párosra.
A tavalyi bajnok Herczigékkel kis túlzással ugyanaz történt az első nap, mint tavaly: defekt a második, Parádsasvár-Szuha gyorson, ami után kapaszkodhattak a többiek után.
Turi előnye vasárnapra estére elfogyott, mert az utolsó előtti gyorsaságin buktak, több mint fél percet elveszítettek, ami végül a győzelmükbe került. A végig egyenletes teljesítményt nyújtó Aschenbrenner-Pikó kettős nyert, megelőzve Turiékat és a legjobb Szuper2000-esként a harmadik helyen záró ifjabb Tóth-Tagai duót. A tavalyi abszolút bajnok Herczigék a hetedik helyre futottak be.