Még mindig nem tudni, hogy miért éppen biomassza fűtőművet építenek Egerben, s azt sem, pontosan milyen útvonalon fogják szállítani a fát a fűtőműhöz – mondta Jánosi Zoltán szocialista képviselőjelölt sajtótájékoztatóján. A szocialista politikus úgy számolt, hogy havonta 3000 forint plusz kiadást jelent majd a háztartásoknak. Várhatóan következményekkel jár majd a megnövekedett forgalom, ezért Jánosi arra kéri a lakókat: fényképezzék le a társasházakat, lakásaikat, hogy bizonyítani is tudják majd: a repedések 2010 után keletkeztek.
Júliusban kilenc kérdést tett fel Jánosi Zoltán a biomassza fűtőműről az EVAT-nak, azt mondja: ahhoz képest, hogy a város lakosságának 1/3-át érinti a kérdés, a válasz nagyon is rövid volt.
Jánosi azt mondja: négy szerződés is van, ezekből egyet sem látott sem a város lakossága, sem a közgyűlés. Hatástanulmányok, elemzések Jánosi szerint nem készültek. Ami viszont készült, az ellentmondásos. Az igazgatási eljárás megindításához elkészült környezetvédelmi dokumentációban például több útvonalat is megjelölnek, hogy merre szállítják majd a teherautók a fát a fűtőműhöz. Egyik variáció szerint a Malom és a Malomárok utcában szállítanák be a fát, kifelé az Olasz és a Rákóczi utcán mennének a teherautók. A térképmellékleten viszont már a Rákóczi-Olasz-Malom utca van feltöntetve befelé vezető útként, az Olasz és a Cifrakapun közlekednének az üres teherautók.
Jánosi furcsállja, hogy az EVAT munkatársai dolgoznak majd a magánberuházással létrejövő fűtőműben. Azt mondja: még mindig nem tudni, milyen átvételi árat rögzítettek a 15 évre szóló szerződésben. Kérdés lehet még az ügyben a szocialista jelölt szerint, hogy miért biomassza fűtőmű épül, miért nem geotermikus fűtőmű, miért nem pályázott a város, amikor több önkormányzat is nyert pénzt megújuló energia hasznosítására. Az ügy további pikantériája Jánosi szerint egy fideszes államtitkár hasonló beruházás kapcsán tett kijelentése: „az erőmű által tüzelőfa elégetésével előállított energia nem tekinthető zöldnek…” Arra kéri a szocialista jelölt a Felsővárosban, a szállítási útvonal mellett élőket, hogy fotózzák le ingatlanaikat: amennyiben később a megnövekedett teherautó forgalom miatt kár keletkezik az épületekben, abban az esetben bizonyítani tudják, hogy 2010-ben még nem volt probléma. Úgy számol Jánosi, hogy a fűtőmű megépítése havi 3000 forint plusz kiadást jelent majd a távfűtéses lakásban élőknek.