Húsz éve lebontottuk, most újabb vasfüggönyt emeltek – mondja egy – az Ady Endre utca környékén – élő nő. Arról a kapuról beszélt, amely a vasútállomás hátsó bejáratánál van, és hol ki van nyitva, hol belakatolják. Lehetetlenné téve sokszor, hogy a Csákóból gyorsan, nagyobb kerülő nélkül eljussanak a boltba, a buszmegállóba vagy a vasútállomásra. Az önkormányzat már foglalkozik a problémával. A MÁV olyan biztonsági berendezéseket és akadálymentesítést szeretne, amely 21 millióba kerülne. Erre sem Egernek, sem a vasútnak nincs pénze. A város levélben azt kérte a társaságtól még februárban, hogy olyan megoldást keressenek, amely költségkímélő és biztonságos.
A probléma nem új keletű. Bercsényi úr azt meséli: 1936-ban már tárgyalt a város és a vasút arról, hogy 38-ig egy vasúti átjárót építenek. Azóta sem készült el. A vasútállomás hátsó, Ady Endre utcai kijáratát a lakók szerint szeptemberben zárták le, nem tudják, ki. Kiszámíthatatlan, mikor lehet átmenni, még egy napon belül is többször változik.
A lakók szerint az iskolások is rendszeresen másznak át reggelente a bezárt kapun. Hogy a vasút az Ady Endre utca felől is megközelíthető legyen, nem csak az ott élők kérése: mintegy hetven aláírást gyűjtöttek csak a közelben dolgozóktól. Úgy érzik, az átjáró nélkül el vannak vágva a várostól.
A MÁV szerint a szükséges biztonsági berendezések és akadálymentesítés 21 millióba kerülne. Erre sem Egernek, sem a vasútnak nincs pénze. A város levélben azt kérte a társaságtól még februárban, hogy olyan megoldást keressenek, amely költségkímélő is és biztonságos is.