A fő tengelyen, észak-déli irányban nő a járatszám,vagyis sűrűbben járnak majd a buszok, csökken viszont a vonalak száma és a kihasználatlan vonalakon valószínűleg kevesebb busz közlekedik majd – többek között ezek szerepelnek az egri tömegközlekedés megújítására készített tervekben. A győri Széchenyi Egyetem két változatot készített, ezeket mutatta be a városnak és az Agria Volánnak, a – nem sajtónyilvános – konzultáción arról döntöttek: melyik elképzelést támogatják.
Eger városa és az Agria Volán Zrt. utasbaráttá szeretné tenni a helyi buszközlekedést. Az első lépés az volt, hogy felkérték a győri Széchenyi István Egyetemet: mérjék fel az egriek utazási szokásait, igényeit.
Az egyetem 2004-ben már végzett utasszámlálást Egerben, akkor csaknem 52 ezer ember vette igénybe a helyi járatú buszokat. Most, áprilisban 37 420 utast regisztráltak. Jelenleg Egerben 140 megállóhely van, 27 vonal, 14 végállomás. Csúcsidőben alig több mint öt perc, napi átlagban 10 perc a követési idő. A felmérésből kiderült az is: 635 járatból 180 kihasználatlan volt, csak négyet találtak zsúfoltnak. A férőhely-kihasználás még a 205-ot sem érte el.
Az egyetem két változatot készített, hogy hogyan lehet megújítani a város közlekedését.
Az egyetem, az Agria Volán és a város most arról döntöttek: melyik tervet támogassák. Az elképzeléseket a város szakreferensei vizsgálják majd.
A menetrend decemberben változik. Addig több fórumon is kikérik majd az egriek véleményét.