2012. január elsejével új alaptörvény váltja fel Magyarország 1949. augusztus 20-i Alkotmányát. A változás a közigazgatás több területét is érinti. A várható közigazgatási reformról és a kormányablakok eddigi működésének tapasztalatairól is beszámoltak a szakembereknek a Megyei Államigazgatási Kollégium ülésén.
Sikeresen teljesítette eddig feladatait a Heves Megyei Kormányhivatal. A január 3-án megnyílt Kormányablakok kialakításával, az egyablakos ügyintézés bevezetésével, a kormány megtette az első lépést az új, ügyfélbarát, jó állam kialakítása felé – mondta köszöntőjében Horváth László, a Heves Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott. Elhangzott: az elfogadott új alaptörvény rendelkezései a kormányhivatalok számára feladatbővülést hoznak, így a jövőben törvényességi ellenőrzést látnak el az önkormányzatok működése fölött.
A tanácskozáson beszámoltak arról is, hogy október 17-étől a kormányablakokban már 61-féle ügyet intézhetnek az állampolgárok egy helyszínen, felkészült szakemberek közreműködésével. Így például a kormányablakoknál a jövőben benyújthatóak az őstermelői igazolvány kiadása iránti kérelmek és parlagfű fertőzött ingatlanok is bejelenthetőek. Az állampolgárok az ügyfélszolgálatokon a devizahitelek végtörlesztésével kapcsolatban is tájékoztatást kaphatnak. Az ügykörbővülés része annak a felkészülési folyamatnak, melynek eredményeképpen a 2013-tól létrejövő járási kormányablakokban szinte minden államigazgatási jellegű ügyet el lehet majd intézni.