Elindult Nemzeti Fogyasztói Termékkosár elnevezésű fórum. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új szolgáltatásának célja, hogy segítséget nyújtson a fogyasztóknak a napi, havi és éves kiadások hatékonyabb megtervezéséhez, a mindennapi vásárlásokhoz és a tudatos termékválasztáshoz.
Elindult a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kezdeményezésének célja, azon – elsősorban Magyarországon előállított és forgalmazott – minőségi termékek ajánlása, amelyek a fogyasztók elvárásainak megfelelnek – mondta Pintér István főigazgató. Minden hónapban egy termékkategória kapcsán kérik a véleményeket a termékkosár honlapján. A legtöbb ajánlást és szavazatot kapott áruk közül kerül ki az adott kategóriában a hónap terméke. Novemberben a kenyérről mondhatnak véleményt a fogyasztók.
A szeptemberben zárult fogyasztóvédelmi konzultáció során kiderült, hogy a fogyasztók elégedettek a pozitív lista működésével, hiszen ez segíti őket a vásárlási döntések meghozásában. Ugyanakkor több magyar terméket szeretnének látni az áruházak polcain és szigorúbb szabályokat hoznának a jótállással és szavatossággal kapcsolatban. Megyénkben 204-en töltötték ki a kérdőívet, a januárban indított úgynevezett pozitív listán pedig eddig 46 heves megyei vállalkozás szerepel.