Értsük meg a diszlexiás nyelvtanulókat címmel szervezett fórumot a Britsh Council és az Angoltanárok Nemzetközi Egyesületének magyar szervezete. A kötetlen beszélgetésre városunk nyelvtanárait várták a Bródy Sándor Könyvtár Zenei és Idegen Nyelvi Gyűjteményében. A szervezők célja, hogy a pedagógusok tapasztalatot cseréljenek és megismerjék a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásának lehetőségeit.
Egyre több tanár szembesül azzal, hogy valamely diákja sajátos nevelési igénnyel rendelkezik, melynek orvoslásához a pedagógus a legtöbbször nem érzi magát eléggé felkészültnek. Az egyik ilyen, gyakran előforduló és sok nehézséget okozó tanulási zavar a diszlexia.
A diszlexia az írás és olvasás elsajátításának zavara melynek hátterében veleszületett idegrendszerei eltérések találhatók. A probléma sokféle formában mutatkozhat meg az iskolában, pl. csúnya írás, akadozó olvasás, rossz helyesírás vagy gyenge szövegértés és fogalmazási készség. Nemzetközi felmérések tanulsága szerint minden iskolai osztályban van legalább 1-2 olyan tanuló, aki nehézségekkel küzd azért, hogy lépést tudjon tartani társaival. Ezért is szükség van arra, hogy a tanárok ismerjék az olvasás-írás zavarral küzdő gyermekek tanításának módszereit, lehetőségeit.
A felmerülő nehézségek ellenére, az idegen nyelv elsajátítására az olvasás-írás zavarral küzdő gyermekeknek is jó esélyük van.