Mérhető sikerrel zárult a Keresd a helyit! című kampány, amely a helyben készült élelmiszerek fogyasztására ösztönzött. A reprezentatív felmérés szerint a 12 hetes kampány végére 5 százalékponttal 80 százalékra emelkedett azon válaszadók aránya, akik úgy vélik, a helyi termékek minősége jobb a távolról érkező árukénál.
A VAN Alapítvány szemléletformáló programjának az volt a célja, hogy intenzív marketing- és sajtókommunikációval ösztönözze a helyi élelmiszerek fogyasztását a hat vidéki régióban. A kampány során két hullámban, novemberben és februárban készült átfogó, reprezentatív telefonos kutatás, amelyben 900 ember megkérdezésével mérték föl régiónként a helyi élelmiszerek fogyasztásának trendjeit. Már a nyitó kutatás szerint is nyitott fülekre talált a kampány, a megkérdezettek kétharmada ugyanis maximálisan egyetértett azzal, hogy a lakóhelyének közelében termelt élelmiszerek vásárlásának markáns előnyei vannak. Észak-Magyarországon ez az arány még magasabb, 70 százalék volt. Mint kiderült, a fogyasztók a minőségi és bizalmi asszociációkat társítják a helyi termékekhez, e mellett a gazdaságosságot, a munkahelymegőrző és gazdaságfejlesztő szempontokat veszik figyelembe.
A médiakampány a kereskedelmi tévéken kívül minden csatornán folyt, és közel 1200 óriásplakátot helyeztek el. Létrehoztak egy folyamatosan bővülő internetes termelői adatbázist, amely jelenleg 2800 regisztrált termelő elérhetőségét tartalmazza. A programban Keresd a helyit! emblémájú csomagolópapírt is gyártottak, amelyből 1 millió 800 ezer darabot osztottak szét.
A februári felmérés szerint a fogyasztók egyharmada emlékezett a kampányra, és kétharmaduk előnyben részesíti a helyi élelmiszereket.