„Az új köznevelési törvény gyakorlati megvalósítása” címmel szervezett konferenciát az a Heves Megyei Pedagógiai és Közművelődési Intézmény a Bartakovics Béla Közösségi Házban. A szakmai tanácskozáson a köznevelési rendszer átalakításának céljairól, mikéntjéről, a közoktatás legfontosabb változásairól tájékoztatták a megyében dolgozó közoktatási intézmények vezetőit , az óvodák, általános és középiskolák igazgatóit, a szakembereket.
Jelentős változásokat hozott a Parlament által tavaly decemberben elfogadott új köznevelési törvény, amelyet az oktatási intézmények vezetőinek is teljesen meg kell ismerniük. Az oktatási szektort érintő új feladatok és kihívások megválaszolására konferenciát szerveztek Egerben, ahol a nemzeti alaptantervről (nat) és a kerettantervekről, az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjáról, valamint a pedagógus életpályamodellről tájékoztatták a pedagógusokat.
Dr. Horváth Zsuzsanna, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tudományos főmunkatársa az Új Nemzeti alaptantervről (NAT) beszélt. Elmondta: a szakmai tervezet társadalmi vitája lezárult, a dokumentum jelenleg a tárcaközi egyeztetés szakaszában van. Hozzátette: az alaptanterv az Európai Unió által meghatározott kulcs kompetenciák és műveltségterületek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, de számos új elemmel is gazdagodik a tartalma.
A nemzeti köznevelési törvény ősztől lép életbe, azonban a szükséges intézkedéseket fokozatosan hajtják majd végre szeptember 1-jétől. A pedagógusok számára a 2013-as év hozza a legnagyobb újdonságot: ez év szeptemberétől lép életbe ugyanis az életpálya-modell, amely magasabb bérezést is eredményez.
A törvény megfelelő megismerése érdekében további fórumokat tervez a Pedagógiai Intézet, amelyet legközelebb április 3-án tartanak majd.