A Nemzetközi Autósport Szövetség 31 különféle versenysorozatot rendez. Ezek között van a Forma 1, a rally vb és a különféle kontinensbajnokságok. Az autós hegyi Európa-bajnoki sorozat idei nyolcadik állomása Magyarországhoz közel, a szlovákiai Dobšinán volt. Bár hazánkban évek óta nincsenek hegyi futamok, három magyar – köztük két egri – rajthoz állt a kétnapos eseményen.
Szlovákiában először rendeztek hegyi Európa-bajnoki futamot a Rozsnyótól északra található Dobšinán, bár szlovák és cseh bajnokságnak, valamint Közép-Európa Zóna futamoknak korábban többször is helyet adott ez a közel 7 kilométeres, 450 méter szintkülönbséget tartalmazó pálya. Két egri, a kategóriájában kétszeres szlovák bajnok Leffler Csaba Renault Megane Coupéval és a több év kihagyás után visszatérő és most is a BMW mellett döntő Kovács Endre. Rajtuk kívül horvát színekben, Formula 3000-es Reynarddal rajthoz álló Szász László alkotta a magyar kontingenst. A hegyi menők közül a négyszeres Európa-bajnok olasz Simone Faggioli a szombati, esős tréningen másfél, a vasárnapi napos verseny két felmenetelén pedig további hét másodpercet javított a tavaly felállított pályacsúcson. Az olaszok Európa-bajnoka lett az első – géposztályában és abszolútban is.
– Mivel először versenyeztem ezen a pályán, nem lepődtem meg rajta, hogy a két nap alatt több mint 8 másodpercet javult az eredményem. Az autó már tegnap is, esőben is nagyon jó volt, nem kellett állítani. Természetesen örülök, hogy itt is győztem, bár ha a versenyfutamokon nem lett volna annyi olaj a pályán, valószínűleg még néhány másodperccel jobbat mentem volna – nyilatkozta az olasz győztes.
A székesfehérvári Szász László a magyar híján a horvát bajnokságban indul, de nem hagyhatta ki a dobsinai Eb-futamot sem. Korábban ő is pályacsúcstartó volt Dobsinán. Most nem sikerült olyan jól a verseny, bár így is abszolút 8. helyen végzett.
Az Eb-futam mellett szlovák első és másodosztályú hegyi bajnokságot, cseh bajnokságot és historik bajnokságot is rendeztek. Leffler Csaba az új egyéni pályacsúcsot ment 3:25,02-vel és megnyerte az A-2000-es géposztályt. Majdnem 4 másodpercet javított a legjobb idején.
Kovács Endrének az E1+2000-es géposztályban 11 ellenfele volt. A születésnapos pilóta hű maradt a márkához, most is hátsókerekes BMW-vel indult. Szombaton sikeresen teljesítette az edzést.
Kovács a vasárnapi első versenyfutamot még teljesítette, viszont a másodikban a pálya felső részén őt is megtréfálta az egyik olajfolyás. Megcsúszott, próbált korrigálni, miközben felrobbant a kuplung, fel kellett adni a versenyt.
A következő szlovák bajnoki futam Jankov Vŕšokban lesz, augusztus 4-5-én.