Száztizenöt veterán autó és motor érkezett Egerbe a XII. Egri Régi Jármű Találkozóra és Túrára. A legidősebb egy 1928-as Ford volt, amelyet fénykorában a szeszcsempész gengszterek is előszeretettel használtak. A találkozó másik nagy kedvence egy 1971-es Ikarus, amelyet a Malév számára gyártottak. A veterán járműveket csak vasárnap lehetett megcsodálni Egerben; szombaton a Bükkben túráztak.
Szombaton reggel egy százötven kilométeres túrának vágott neki a 115 jármű. Az egyes állomásokon különleges feladatok is várták őket: Felsőtárkányban hordót gurítottak, Szilvásváradon fűrészeltek. Az upponyi szoroson átkelve érkeztek Tardonára, ahol a Jókai emlékházat nézték meg. Az autókat, motorokat mindenhol megcsodálták. Elsősorban a férfiak és a fiúk állták körül a régi vasakat – ahogy a veteránosok hívják ezeket a járműveket.
Tardonáról a Bükkön keresztül az őskohóhoz mentek, majd Répáshután pihentek egy keveset. A végállomás az egri repülőtéren volt.
Egerben vasárnap mutatkoztak be. Az Eszterházy téren egész délelőtt lehetett nézelődni, fényképezni, kérdezősködni. A régi járművek tulajdonosai szívesen válaszolnak mindenre, ami a büszkeségükkel kapcsolatos. Az egyik nagy kedvenc egy 1971-es Ikarus volt. Ezt a MALÉV számára gyártották.
A találkozó végén kategóriánként díjazták azokat, akik a túrán jól teljesítettek, majd a szponzorok és a résztvevő települések különdíjait adták át.