Az ország nyolc turisztikai régiójában ugyanazon a napon tartottak fórumot a Magyar Turizmus Zrt. munkatársai. Egerben, az Észak-magyarországi Régió központjában a vezérigazgató, Horváth Gergely értékelte az idei szezon idegenforgalmi eredményeit, majd a jövő évi marketing tervre irányuló egyeztető fórumon mondhatták el véleményüket a régió turisztikai szolgáltatói. Az országos turisztikai marketing tervet november 27-én mutatják be.
Magyarországra sokszor mondják, hogy kis ország, de a turizmus szempontjából ugyanakkor sokszínű. Minden régiónak külön arculata, célterületei vannak, amit megfelelő módon kell erősíteni a jövőben – mondta előadásában Horváth Gergely vezérigazgató. Az állami tulajdonban levő szervezet fő feladata, akár külföldön, akár belföldön az imázsépítés. A vendégszám és a vendégéjszakák száma az év első hét hónapjának adatai alapján az elmúlt év után újabb növekedést mutat. Országos szinten több mint 10 százalékkal nőtt a szállodákban a külföldi vendégéjszakák és 1,5 százalékkal a belföldi vendégéjszakák száma. A válság előtti szintet érte el a turizmus.
Az országos eredmények mellett az északi régióban is növekedés tapasztalható. Hidvéginé Monár Judit regionális igazgató kiemelte, a kilenc turisztikai régió közül júliusban az Észak-magyarországi mutatta fel a legjobb eredményeket a kereskedelmi szálláshelyeknél. A régió a belföldi turizmus terén hagyományosan jól teljesít. A vendégkör 80 %-a érkezik Magyarországról.
Ezen kívül Csehország és az orosz piac is felfedezte magának Észak-Magyarországot. A régióban a gyógy- és wellness turizmus, bor és gasztronómia, az aktív turizmus, valamint a fesztiválok és nagy rendezvények vonzották a legtöbb látogatót. Jövőre az országos kommunikációban is ezekre a termékekre építve jelenhet meg a régió. A találkozó végén a jövő évi marketing tervre irányuló egyeztető fórumon mondhatták el véleményüket a régió turisztikai szolgáltatói. Az országos turisztikai marketing tervet november 27-én mutatják be.