Ahhoz, hogy egy település befektetőket vonzzon, ismernie kell a befektetők gondolkodásmódját, igényeit, vagy épp a helyszín kiválasztásának folyamatát. Ebben a felkészülési folyamatban segít a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szeptember 12-én indult Befektetőbarát Településekért Programja, melyben 25 észak-magyarországi önkormányzat vesz rész. A szakemberek a Megyeházán tartott kurzoson ezúttal a településmarketing lényeges elemeivel ismerkedtek.
A Befektetőbarát Településekért Program célja, hogy Magyarország gazdasági növekedése és a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében hazánk továbbra is vonzó befektetési célpont maradjon, és a magyarországi települések felkészültek legyenek a hazai és nemzetközi beruházások fogadására. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával ebben segít az önkormányzatoknak. Kurzusaikon a résztvevők településmarketinget, tárgyalástechnikai és kommunikációs ismereteket tanulhatnak, a képzés végén pedig egy, a városukat, községüket befektetésösztönzési szempontból bemutató stratégiai anyagot kell írniuk.
A Megyeházán tartott szerdai képzésen a résztvevők megismerhették, milyen eszközökkel tudják településükre felhívni a befektetők figyelmét. Az önkormányzati vezetők szerint ez az újabb munkahelyek létrejöttéhez elengedhetetlen.
Szabó Róbert, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta: hamarosan eldől, hogy mekkora uniós fejlesztési forrásra számíthat Magyarország a 2014-2020 közötti időszakban. Fontos, hogy tudjunk élni ezekkel a lehetőségekkel, minél több uniós forrást le tudjunk hívni.
A következő képzés október 17-én lesz, melyen az önkormányzatok a többi között a befektetőkkel való találkozásra készülnek fel.