A Társulást akkor érné kár, ha nem a szóban forgó telket vásárolja meg, hiszen más, nem az átrakóállomás mellett fekvő területeken a legalább 15 évig tartó üzemeltetés során jelentkező többlet működési költségek jelentős gazdasági hátrányt okoznának. Egert csak akkor érné kár, hogyha a projekt nem valósulna meg – olvasható a város reagálásában.
Az érintett földterületek száma nem csökkent, a Tanácsnok Úr által említett 2,5 hektár nem vásárlást jelent, hanem beruházási területet, ami a Társulás tulajdonában álló 23,5 hektáros területen helyezkedik el. A projekt egyik szegmense tehát „telken belül” valósul meg, a másik szegmenst pedig a Képviselő Úr által már helyesen felsorolt három egri ingatlanon (összesen 1,8 hektár) kívánja megvalósítani a Társulás.
Földvásárlás még nem indult, hiszen pályázatunk is bírálati szakaszban van még. Jelenleg az értékbecsléseket és szakértői anyagok elkészültét várjuk (például a környezetvédelmi szennyezésre vonatkozó felülvizsgálat kérdésében), amely dokumentumok tartalma előfeltételét képezi bármiféle, az ingatlanra vonatkozó megállapodás megkötésének.
A pályázati kiírás szerint a területvásárlási keretből a Társulás a projektben 152M Ft költségszintet állított be, s a tervezett vásárláshoz a Társulásnak kell a 15M Ft önerőt biztosítania.
Fontos, hogy a KEOP-1.1.1/B/10-11. pályázati kiírásnak nem az a célja, hogy valahol valakitől egy olcsó telket vásároljon a Társulás, hanem az, hogy egy jelentős, 90%-os arányú, uniós támogatás mellett olyan gazdasági tevékenység indulhasson, amely a térségben élő lakosok számára költséghatékony, a hulladékgazdálkodási kultúrát jelentősen javító szolgáltatást tud fenntartani.