Július 1-től díjköteles minden 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjármű a kijelölt útszakaszokon. A használatarányos útdíj bevezetése előtt az ország több nagyvárosában, így Egerben is tájékoztatót tartottak.
Dr. Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke elmondta, az elektronikus útdíj bevezetése az Unióhoz való csatlakozásunk után vált szükségessé, hiszen ma már mindenütt ez a rendszer él. A fuvarozók érdekképviseletei 2005 óta azon a véleményen vannak, hogy a jelenlegi időarányos útdíjat itthon váltsa fel a használatarányos útdíj, de ugyanakkor szükségesnek vélik a magyar fuvarozó vállalkozások versenyképességének növelését.
Mint elhangzott, a magyar kormány azt is vállalta, hogy egy forgóeszköz finanszírozási kedvezményes hitelkeretet biztosít a fuvarozók számára, mivel a vállalkozásoknak meg kell majd előlegezni az útdíjat. A kormány tervei szerint július 1-jétől indul a rendszer, amikor is minden 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjármű díjköteles lesz a megjelölt, több mint 6500 km-es hazai gyorsforgalmi és főút szakaszokon. A díjfizetés mértéke a megtett úttal arányos, de függ a használt úttípustól, illetve a gépjármű kategóriájától és környezetvédelmi besorolásától is. A díjfizetés módja viszonylati jegy, vagy a beépített fedélzeti készülékek adatai alapján történik.