A határon való autózás művészetének is nevezik a driftet, ezt a Japánból indult autós sportot, ahol a párban haladó autók nem mehetnek egyenesen, hanem csak csúsztatva, sodródva, kilinccsel előre. Itt nem a hagyományos autóversenyeken már megszokott legjobb idő és legnagyobb sebesség számít, hanem a kanyartechnika és a stílus, amit pontozóbírók értékelnek. A Magyar Profi Drift Bajnokság zárása Európában egyedülálló futam volt, hiszen Egerben, a belvárosban rendezték.
A sportág hazai legjobbjai hét éve küzdenek a bajnoki pontokért. A Magyar Profi Drift Bajnokság idei ötödik, zárófutamát Eger belvárosában, a Bazilika előtti téren, utcai pályán rendezték. Európában ez volt az első ilyen verseny. Az egri szezonzárót Szántó Nikolett nyerte, aki két éve a világon először győzött koedukált versenyen, azóta ezt már többször is megismételte nemzetközi porondon is. Ő alkalmazkodott a legjobban a rövid városi pályához.
– Sokkal közelebb vagyunk így a nézőkhöz. Jobban érzékeljük ezt, hogy szurkolnak nekünk, lelkesítenek, így sokkal másabb a hangulata a versenynek – nyilatkozta a verseny után a győztes Szántó Nikolett.
Szántó legnagyobb ellenfele ezen a napon a kvalifikációt nyolcadik helyen záró Varga Tamás volt, akinek 10 perccel a verseny előtt még szerelték az autóját.
– Kicsit mérges vagyok magamra, mert én rontottam el úgy érzem a döntőben a csatát, mert lementem a pályáról, viszont gratulálok Nikinek, nagyon ügyes volt – mondta Varga Tamás.
A bajnokság győztese Grózinger Zsolt lett, aki Egerben a hatodik helyen zárt.
– Kis pályán és nagy pályán is tudni kell a versenyzőknek, lassú és gyors tempóval is. Nem lehet mindig ugyanolyan. Azt gondolom, első városi versenynek tökéletes alkalmazkodtak a versenyzők is – értékelte a versenyt a szervezők részéről Béres Szabolcs.
Egerben a ralihoz szokott hozzá a közönség, egyelőre kóstolgatják a driftet, de az érdeklődés alapján valószínűleg lesz még városi verseny.