Vér nem folyt, bikavér annál több azon a rendezvényen, ahol az egri és a szekszárdi borvidékek borászai csaptak össze – jelképesen. A második Bikavér Párbaj keretében 13 egri és 12 szekszárdi bikavért mutattak be szakértőknek és a nagyközönségnek. A rendezvényt pénteken Budapesten tartották, jövőre azonban több nagyvárosba is elviszik az ország legjobb bikavéreit.
Magyarország vezető vörösbor márkája a Bikavér, cél a minőség javítása és a fogyasztó kiszolgálása úgy, hogy közben a termőhelyet népszerűsítjük – hangzott el pénteken a második Bikavér Párbajon. A szekszárdi és egri borvidék közös rendezvényén, Budapesten képletesen csaptak össze a Bikavér termelő borászok.
A program keretében először borkereskedők és szakújságírók ismerkedtek a kínálattal, majd a nagyközönség is végigkóstolhatta Eger és Szekszárd legjobb vörös borait.
A borvidékek együttműködése a minőség további növelésére, ugyanakkor a termőhelyek népszerűsítésére is irányul. Egerben és Szekszárdon is egyre hangsúlyosabb a borturizmus és cél az, hogy mindkét bikavér hungarikummá váljon.
A bikavér külföldön is ismert, kedvelt vörösbor, aminek a márkáját érdemes tovább építeni- ezt a gondolatot egri és szekszárdi borászok egyaránt megfogalmazták a rendezvényen.
Egerben jelentősen több bikavért termelnek, mint Szekszárdon, az utóbbi borvidék kitörési pontja az egyediség hangsúlyozása. A két bikavér ugyanis a termőhelyek különbözősége miatt, teljesen más ízvilágú.
A borvidékek képviselői leszögezték: már csak jelképesen van szó versengésről, a hangsúly az összefogáson van. Jövőre több nagyvárosban is szeretnék bemutatni a két borvidék bikavéreit, a Párbaj így országos rendezvénnyé válhat.