Bakondi György, a Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője szerint a megyében a védelmi igazgatás rendszere jól szervezett, a személyi állomány megfelelő szakértelemmel, jó szervezettséggel végzi a munkáját. A főigazgató szemlét tartott a megyei igazgatóságon. Csontos Ambrus igazgató arról beszélt: a megyében két katasztrófavédelmi őrsöt adtak át, így már a Felső-Mátra kivételével minden települést el tudnak érni 20 percen belül.
A téli felkészülés, a vízvédelmi feladatok, a képzések, a gyakorlatok, a szabályozás – nagyjából ezek a témák szerepeltek a katasztrófavédelem főigazgatói szemléjén és a szakmai beszélgetésen. Dr. Bakondi György, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője úgy fogalmazott: a védelmi igazgatás rendszere jól szervezett a megyében és a járásokban.
Az a tapasztalat, hogy akár itthon kellett beavatkozni, akár más megyében dolgoztak a Heves megyeiek, a személyi állomány megfelelő szakértelemmel, jó szervezettséggel végezte a munkáját – mondta a főigazgató. Bakondi György arról is beszélt: 38 helyszínen hoztak létre katasztrófavédelmi őrsöket, így hamarabb érkeznek ki baj esetén a helyszínre. Megyei tűzmegelőzési bizottságok alakultak, 2013-ra az előző évihez képest 50 százalékkal csökkent a tűzesetek száma, 2014-ben ez a tendencia folytatódott: 83%-os a tűzesetszám-csökkenés – emelte ki a főigazgató. Nagy hangsúlyt fektetnek az önkéntességre; kisebb eseményeknél – a tűzesetek 90 százaléka ilyen – önkéntes egységek önállóan is beavatkozhatnak. Az önkéntes mentőszervezetekről pedig azt mondta: fontos szerepet játszanak a megelőzésben és a beavatkozásban is.
Dr. Pajtók Gábor kormánymegbízott arról beszélt: meggyőző volt a jelenlévők jelentése, a gyakorlatokról is pozitív képet kapott. Füzesabonyban és Pétervásárán adtak át katasztrófavédelmi őrsöt; sokat javult a tűzbiztonság – emelte ki Csontos Ambrus megyei igazgató. Csontos Ambrus arról is beszélt: két éve megalakult a Mátra mentőcsoport, a minősítésük megtörtént, a közelmúltban pedig hat járási mentőcsoport minősítő gyakorlata zajlott Egerben.